Rock And Roll Reaction Vol. 2

by The 71's

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $5.99 USD

     

  • Compact Disc (CD) + Digital Album

    Comes in a high quality Digipack Artwork by Bill Jones of UDFD Design with Rock and Roll Reaction Vol 2 photos from Jack Potts Photography.

    ** "American Girl" and "Wicked Game" will be sent to you in digital versions only **

    Includes unlimited streaming of Rock And Roll Reaction Vol. 2 via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 1 day
    edition of 300 

      $7.10 USD or more 

     

1.
03:34
2.
3.
4.
04:40
5.
6.
04:32
7.
8.
07:11

about

The second installment of the Rock and Roll Reaction series. To date, we have never been more excited about 6 songs in our life - we hope you enjoy listening to them as much as we do playing them... if that were possible.

Enjoy friends - we made this CD for you.

credits

released July 12, 2011

the seventy ones are
keeton coffman, ryan cecil, jacob lisenbe and TANK

produced by the seventy ones
engineered and mixed by ryan cecil
engineered by will hunt
keyboards by jeremy nuncio
mastered by bob boyd at ambient digital
artwork by bill jones at udfd design
photography by jack potts photography

a very special thank you to mark brooker, kevin jenkins, john leslie, beji george, the hustle, alec tefirtiller, jack potts and bill jones for supporting this band.

for more information about the seventy ones visit www.the71s.com

all songs copyright 2011 THE 71'S MUSIC ASCAP
tags

tags

license

all rights reserved

about

The 71's Houston, Texas

Anthemic pop hooks, explosive guitars, a crashing rhythm section and a sense of purpose fortified by faith in the power of rock and roll - welcome to the loud, proud, wild world of The 71’s.

contact / help

Contact The 71's

Streaming and
Download help

Track Name: Angel Eyes
Angel Eyes, Devil Tongue 

V1
Take a loving look in my angel eyes
My devil tongue will tell you otherwise
Shiny like gold, with the touch of a woman
I’m gonna steal you're soul before you know it's coming

Chorus
Oh, oh no
Heaven in the touch
And Hell in the hold

V2
I'm the desperation, I’m the lust in her eyes
I'm her lonely lips on a lonely night
Snap your fingers, baby 1-2-3
I'm anything honey that you want me to be

Chorus

Bridge
Tell you me you want me, you know you want me
C’mon on love, you know you want me, want me, want me, oh..

V3
Come and crawl to me when you need your fill
If the sweet don't get ya, then the sour will
Trouble has always been my middle name
ain’t it funny how you love me honey just the same


Chorus

Bridge
Tell you me you want me, you know you want me
C’mon on love, you know you want me, want me, want me, oh..
Track Name: Get Up And Dance
Get Up And Dance

Verse 1
Get up and dance / c’mon get up and move
Baby it's our chance / we got nothing to lose

night’s almost over / gimme a chance/
i wanna be your baby / c’mon get up a dance...

Chorus
I've been waiting / for so long
For you honey / I can feel it in my bones

It's our time baby / Can't you see
I belong with you / you belong with me

Verse 2
Well it's hard to say it / but it's easy to see / the way you're moving baby / is making a mess of me

night’s almost over / gimme a chance /
i wanna be your baby/ baby get up a dance...

Chorus

Bridge
come on baby, come on over, give me a chance
get up honey, gimme your love, get up and dance

CHORUS
Track Name: Diamond Heart
V1
i got a baby with a black eyed soul
beaten down this life is taking it's toll
the very thing that she's chasing today
is tomorrow's little heart ache, eating away

i need a breath just to open my eyes
little less sunset, a little more sunrise
i need a kick stand to hold me upright
i need a break from the voices in my head tonight, (they're saying)

PRE
we gotcha where we want you now - i'm getting out while i can
we gotcha where we want you now - i'm sick of the back of your hand
we gotcha where we want you now - you can't hold me down, you can't hold me down

CHORUS
never gonna tear us apart, i gotta diamond heart

V2
God are you listening, I'm talking to you
sick of the silence, i don't know what to do
i ain't as scared of the road ahead as i am of the fears bouncing round in my head

i give up, i give up - i'm not sticking around
- on this hopeless town
- i've got my money hand, i need a ticket to the promise land

PRE
we gotcha where we want you now
i'm getting out while i can
we gotcha where we want you now
i'm sick of the back of your hand
we gotcha where we want you now
you can't hold me down, you can't hold me down

CHORUS
never gonna pull me apart, i gotta diamond heart
never gonna pull me apart, i gotta diamond heart
Track Name: In Two
in two
the 71’s

you broke me in two now i’m covered in black
no chance in hell honey i’m taking you back
you’re racing through mind like a mystery
but the future we had is history, the future we had is history

you loved me strong you loved me right
no doubt about it baby you were worth the fight

all of your love... all of your love
disasters in the the air
the walls are closing in
ain’t it funny how, i’d let you do it again

chorus
bless your heart, you broke mine apart, like you always do
and the love you won you tear it in two

verse 2
chased you through the streets like a runaway child
your heart was mine but your soul was wild
shame on you for the way you kissed my skin
shame on me cause i let you do it again...

blame it now baby on whatever you like,
but i’m blaming you honey for the rest of my life

all of your love... all of your love
disasters in the the air
the walls are closing in
ain’t it funny how, i’d let you do it again

chorus
bless your heart, you broke mine apart, like you always do
and the love you won you tear it in two
bless my soul, i’m losing control and right on cue
the love you won you tear it in two

bridge
blame it now baby on whatever you like,
i’m blaming you honey for the rest of my life
all i really want is your hand in mine,
you’re the one leaving me far behind
there ain’t nothing fair in this love and war
i’m in pieces and you’re out the door
verse 3
but come back honey cause i’m ready for more
call me on the phone to tell me you were wrong
and it’s one more dance to the same old song, one more dance...

chorus
Track Name: Ain't Givin Up
Ain't Giving Up

Verse
i've got no need for this distraction
this is a rock n roll reaction
bought my tuition like you told me
traded my heart for this empty one you sold me

lift me up high honey, over the crowd
this is my life and it's gonna get loud
right now, right now

lonely is the life of the masquerade
but bright is the light that refuses to fade

CHORUS
and Love, we aint giving up on Love,
don’t give up on us now, Love
we aint giving up on Love,
don’t give up on us now

Verse 2
in need of audio acceleration
i got no time for your makeshift medication
sick of the lies that they're feeding to me
sick of all son, i can’t even breathe
right now, right now

you can't call it hope, when you can't even breathe
this so-called life's on a killing spree


CHORUS
and Love, we aint giving up on Love,
don’t give up on us now, Love
we aint giving up on Love,
don’t give up on us now

BRIDGE
you can’t call it hope, if you can’t even breath
can’t call it hope if you can’t even breath right now, right now

you can’t call it hope, if you can’t even breath
this so called life will be the death of me

CHORUS
and Love, we aint giving up on Love,
don’t give up on us now, Love
we aint giving up on Love,
don’t give up on us now
Track Name: Caroline
Caroline

VERSE 1
caroline, what are you crying for?
these things that your dying for,
are they killing you?

you and me
born to make history
chasing these mysteries
that's what we do

hold out your hand for me
we're gonna run
straight into the sun...

CHORUS
up where we're burning bright
up near the stars that fight
the darkness to shine their light
up where our hope is bright

don't waste your time
waiting on a sign
come on caroline

VERSE 2
tell me love, when you close those perfect eyes
can you hear my lullabies?
they're singing for you

we're dreaming dreams
running so recklessly
at impossibility
baby we're breaking through

hold out your hand for me
we're gonna fly
straight through sky

CHORUS
up where we're burning bright
up near the stars that fight
the darkness and light the night

there's no breaking down
there's no turning 'round
oh caroline

BRIDGE
caroline, caroline you’re a beautiful girl
caroline, caroline you’re gonna change the world
birds fly and they don’t think about it
in the air, never gonna see em doubt it
maybe you were meant for more than just dreaming out loud

CHORUS
up where we're burning bright
up near the stars that fight
the darkness and light the night

there's no breaking down
there's no turning 'round
oh caroline

don't waste your time
waiting on a sign
come on caroline